جاب آفر (JOB OFFER) آلمان

یکی از شناخته شده ترین و بهترین انواع روش های دریافت ویزا کار آلمان دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در آلمان است که به عنوان جاب آفر آلمان یا پیشنهاد شغلی آلمان مشهور است و زمانی که برای این موضوع درخواست ویزا داده شود در واقع ویزا جاب آفر آلمان درخواست شده است.

افراد زیادی هستند که به دنبال دریافت ویزا جاب آفر آلمان هستند. جذابیت این نوع ویزا به این دلیل مهم است که فرد از قبل می داند در زمان اقامت در آلمان، شغل خود را دارد. در واقع فرد قبل از اینکه برای سفر به آلمان اقدام کند شغل خود را تعیین کرده و یا مشخص کرده است.

پیشنهاد شغلی یا جاب آفر آلمان چیست؟

جاب آفری یا همان پیشنهاد شغلی برگه ای است که از طرف یک کارفرما تنظیم می شود و برای یک فرد خارجی که سیتیزن آلمان نیست ارسال می شود. در اصل پیشنهاد شغلی آلمان ر قالب یک دعوتنامه کاری آماده و ارائه می شود. متقاضیان کار در آلمان با استفاده از روش های مختلفی می توانند برای دریافت پیشنهاد شغلی اقدام کنند. هر چند ممکن است بعضا برای برخی از افراد این پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما به صورت یک طرفه صادر شود به این مفهوم که کارفرما ممکن است رزومه فرد و یا اطلاعات شغلی فرد را از طریقی به دست آورده باشد و برای فرد پیشنهاد شغلی و یا دعوتنامه کار در آلمان صادر کند اما اغلب برای به دست آوردن پیشنهاد شغلی آلمان افراد متقاضی باید به دنبال شغل و کارفرما خود در آلمان باشند.

شرایط دریافت جاب آفر آلمان

شرایط دریافت جاب آفر آلمان مشروط به داشتن یک دعوتنامه کاری است. دعوتنامه کاری را باید یک شخصیت حقوقی و یا حقیقی معتبر فعال در آلمان برای متقاضی کار صادر کرده باشد. معمولا افرادی که به دنبال دریافت جاب آفر آلمان هستند با استفاده از سایت ها، موسسات کاریابی داخل و یا خارج از آلمان ، مراجعه حضوری و یا غیر حضوری به شرکت ها و چندین روش دیگر یک کارفرما را متقاعد کنند تا برای او یک پیشنهاد یا دعوتنامه کاری صادر کند.

داشتن مهارت های ویژه و تخصصی و داشتن مهارت های فنی ، دانش و مدرک دانشگاهی معتبر، رزومه کاری خوب و مرتبط با شغل مورد انتظار و داشتن گواهینامه های آموزشی و مهارتی حرفه ای از جمله مواردی است که می تواند در دریافت پیشنهاد شغلی و یا دعوتانه کاری آلمان تعیین کننده و موثر باشد.

همچنین تسلط نسبی به زبان آلمانی، ارائه پروپوزال و انگیزه نامه قوی و یا داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز می تواند در ترغیب کارفرمایان برای صدور پیشنهاد کاری موثر باشد.

روش های دریافت جاب آفر آلمان

گفتیم که روش های متفاوتی برای دریافت جاب آفر آلمان وجود دارد. در زیر به روش های متداول دریافت پیشنهاد شغلی در آلمان اشاره خواهیم کرد.

  • مراجعه حضوری به شرکت ها در آلمان

یکی از روش هایی که برخی برای دریافت پیشنهاد کاری ترجیه می دهند مراجعه حضوری به شرکت ها است. قاعدتا در این حالت فرد باید به آلمان سفر کند و با مراجعه به شرکت ها و موسسات مختلف و پرزنت خود که نیاز به دانش زبان آلمانی دارد بتواند یک فرصت کاری برای خود در آلمان پیدا کند. بهترین روش برای اینکه بتوان به آلمان مراجعه کرد و پیشنهاد شغلی را حضوری دریافت کرد استفاده از ویزا جاب سیکر آلمان است. ویزا جاب سیکر را در مقاله مرتبط توضیح دادیم . اما به صورت کلی ویزا جاب سیکر آلمان نوعی ویزا کار آلمان است که به افرادی تخصیص داده می شود که قصد دارند به المان سفر کرده و شغلی برای خود در این کشور پیدا کنند. در واقع جاب سیکر ویزا جستجوی کار در آلمان است که فرد در مدت شش ماه فرصت دارد با حضور در آلمان و در طول همین مدت شغلی برای خود در این کشور پیدا کرده و یا کارفرمایی توافق کند. در صورت توافق با کارفرما ، یک قرارداد با او امضا و از طریق آن می تواند ویزا کار آلمان و اقامت آلمان را دریافت کند.

  • وب سایت های شرکت ها و سایت های کاریابی آلمان

یکی دیگر از راه هایی که می توان از طریق آن برای دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمایان آلمانی استفاده کرد مراجعه به سایت های خود شرکت ها و یا وب سایت های کاریابی معتبر آلمانی است. برای مراجعه به سایت های شرکت ها لازم است یا شناخت خوبی از شرکت ها داشته باشید و یا اینکه از یک مشاور حرفه ای که شناخت خوبی از بازار کار آلمان دارد مانند موسسه ساحل آفتاب کمک بگیرید.

اما راه دیگر نیز استفاده از سایت های کاریابی معتبر در آلمان است. برخی از این سایت ها به شرح زیر می باشند:

  1. make-it-in-germany
  2. arbeitsagentur.de
  3. jobvector.de
  4. stepstone.de
  5. hemmersbach.com
  • استفاده موسسات کاریابی آلمان

روش دیگر که مشابه روش اول است استفاده از کاریابی های آلمان است. برای دریافت جاب آفر آلمان از این روش نیز باید از یک ویزا جاب سیکر استفاده کنید و در زمان حضور در آلمان به کاریابی ها مراجعه و از آنها بخواهید که برای شما کاری دست و پا کنند. این روش ریسک بالایی دارد زیرا ممکن است شغل مورد علاقه خود را پیدا نکنید.

بسیاری از موسسات کاریابی در آلمان هزینه ای را از شما دریافت می کنند و در مقابل با کارفرماهایی از طرف شما مذاکره و شرایط اخذ پیشنهاد شغلی را برای شما فراهم می کنند. اگر از کاریابی معتبری خدمات خود را دریافت کنید معمولا روش کار آنها کاملا قانونی است. بهترین راه این است که حتی برای استفاده از خدمات کاریابی های قانونی داخل آلمان از خدمات مشاوران داخلی معتبر مانند موسسه حقوقی ساحل آفتاب استفاده کنید. در این حالت بدون نیاز به حضور مذاکرات حرفه ای با موسسات حرفه ای کاریابی را از طرف شما این موسسه انجام خواهد داد.

  • موسسات مهاجرتی داخل ایران

تعامل با کارفرماها و داشتن رابطه مستقیم با شرکت ها و کارفرماها و بعدا داشتن تعاملات و ارتباطات کاری و حرفه ای با موسسات کاریابی آلمان از فاکتورهایی است که موسسات حرفه ای مشاوره مهاجرت در ایران باید برای علاقمندان به دریافت جاب آفر آلمان انجام دهند. قاعدتا برترین موسسه مشاوره مهاجرت و کار در آلمان یعنی موسسه ساحل آفتاب با داشتن ارتباطات نزدیک با کارفرماها و شرکت ها متناسب با تخصص، دانش، علاقه و حرفه علاقمندان به کار در آلمان و متعاقب آن اقامت کاری در آلمان آنها را مشاوره و هدایت خواهد کرد.

در نظر داشته باشید که برگ برنده شما برای داشتن کاری عالی و متناسب با دانش و علاقه از مهم ترین مواردی است که می تواند آینده شغلی شما را در کشور آلمان تضمین کند و این مهم را نباید به سادگی نادیده گرفت.

مزایای جاب آفر آلمان

لازم به توضیح نیست که کشور آلمان در رده برترین کشورهای صنعتی و اقتصادی دنیا قرار دارد. این کشور نیروهای ماهر و نیمه ماهر و صاحب دانش را قدر می داند. نیاز این کشور به نیروهای متخصص باعث شده تا شرایط کاری بسیار خوبی برای افرادی که دانش و مهارت لازم را داشته باشند و یا بتوانند در حوزه هایی خاص در این کشور به صنعت آلمان کمک کنند، فراهم باشد.

با دریافت جاب آفر آلمان از قبل می دانید که در این کشور صاحب شغل خواهید بود. افرادی که جاب آفر آلمان را دریافت کنند به راحتی اقامت کاری آلمان را به دست می آورند و می توانند به دنبال آن اقامت خانواده درجه یک خود را نیز دریافت کنند. متناسب با طول مدت قرارداد اقامت کار آلمان تنظیم می شود که معمولا یک ساله است. اما به راحتی قابل تمدید است. بعد از ۵ سال نیز می توانید اقامت کاری خود را به اقامت دائم تبدیل کنید.

افرادی که از جاب آفر آلمان استفاده می کنند می توانند همانند شهروندان آلمان از مزیت شهروندی این کشور برخوردار باشند و در بسیاری از کشورهای اروپایی به راحتی رفت و آمد داشته باشند. میزان حقوق و مزایای کارفرماهای آلمانی کاملا قانونی بوده و تفاوتی بین شهروندان اصلی و مهاجران در پرداخت ها دیده نمی شود.