بهترین روش دریافت ویزای کاری آلمان

راهنمای دریافت انواع ویزا و الزامات آن

آلمان دارای انواع مختلف ویزا است ، از ویزای اجازه کار و کارگر ماهر (کارت آبی اروپا) گرفته تا ویزای خوداشتغالی ، ویزای پیوستن به خانواده و موارد دیگر. اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید ، باید درخواست اجازه اقامت موقت را بدهید ، همچنین می توانید پس از پنج سال زندگی در این کشور ، برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

بسیاری از مهاجران می خواهند بدانند که چگونه می توانند مقیم دائم آلمان شوند زیرا این کشور کیفیت زندگی خوبی را ارائه می دهد. برای کسب صلاحیت ، شما باید حداقل پنج سال در این کشور زندگی کنید. اما برای شروع کار، مهاجران علاقه مند به اقامت طولانی مدت در آلمان نیاز به درخواست اجازه اقامت موقت دارند.

صرف نظر از کشور مبدا ، کلیه افراد خارجی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اقامت بیش از ۹۰ روز در آلمان باید اجازه اقامت داشته باشند. توجه داشته باشید که ویزای کوتاه مدت (۹۰ روزه) برای بازدیدکنندگان فقط در شرایط خاصی قابل تمدید است ، مثلاً اگر قبل از تاریخ بازگشت خود به طور جدی بیمار شوید. اتباع ایالت های اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا ، استرالیا ، کانادا ، اسرائیل ، ژاپن ، نیوزیلند ، سوئیس و جمهوری کره می توانند پس از ورود به آلمان مجوز دریافت کنند.

به دنبال دریافت ویزای کاری آلمان هستید؟ میخواهید بدانید بهترین و آسانترین راه دریافت ویزای کاری آلمان چیست؟ سازماندهی جابجایی بین المللی و مهاجرت کاری نیست که شما بتوانید به تنهایی انجام دهید مشاوران ما در موسسه ساحل آفتاب، شما را در یافتن بهترین روش برای دریافت ویزای کاری آلمان راهنمایی می کنند و خدمات ضروری در رابطه با مهاجرت و زندگی راحت در آلمان به شما ارایه می دهند.همین امروز برای اخذ ویزای کاری خود در آلمان با ما در ساحل آفتاب تماس بگیرید.

درخواست ویزای کاری آلمان گامی اساسی برای دریافت اقامت در این کشور اروپایی است. اگر حداقل هشت سال با اجازه اقامت در آلمان زندگی کنید ، می توانید تابعیت آلمان (تابعیت) را دریافت کنید. همچنین باید واجد شرایط گذرنامه آلمانی باشید که اخیراً در رتبه سومین پاسپورت معتبر جهان قرار گرفته است. هنگام درخواست ویزای کاری آلمان باید برخی از شرایط ویزای آلمان ، از جمله اثبات درآمد و بیمه درمانی داشته باشید. هزینه ویزاهای بلند مدت برای آلمان تقریباً ۷۵ یورو (۸۸ دلار آمریکا) است در حالیکه ویزاهای کوتاه مدت (تا سه ماه) معمولاً هزینه های آنها ۶۰ یورو (۷۰ دلار) است.

در این مطلب ، اطلاعاتی در مورد انواع ویزای کاری آلمان و هزینه های مربوط به آن آورده شده است.اینکه کدام روش، بهترین روش دریافت ویزای کاری آلمان است کاملا به شرایط شما بستگی دارد.  همچنین برای موفقیت در برنامه انتخابی خود نکات مهمی را در این مطلب دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال ، آیا می دانید بررسی پرونده های ویزای آلمان بین شش تا ۱۲ هفته طول می کشد؟ بنابراین شما باید امور مربوط به برنامه مهاجرتی خود را حدود چهار یا پنج ماه قبل از مهاجرت به آلمان شروع کنید.

در آلمان در دسامبر ۲۰۱۸ قانون مهاجرت جدیدی به نام Fachkräftezuwanderungsgesetz (مهاجرت کارگران ماهر) تصویب شد . این سیستم مشابه سیستم مهاجرتی است که در کشورهایی مانند استرالیا وجود دارد. این قانون استخدام کارگران ماهر خارج از اتحادیه اروپا را برای کارفرمایان آسان تر می کند. اطلاعات بیشتر را می توانید  در  ادامه مطلب بخوانید . در این مطلب موارد زیر را مورد بررسی قرار داده ایم:

  • مجوزهای کار و ویزاهای مبتنی بر اشتغال
  • ویزای خود اشتغالی برای آلمان

مجوزهای کار و ویزاهای مبتنی بر اشتغال

طی چند سال گذشته ، دولت آلمان سعی کرده است با ایجاد آرامش در زمینه مجوز کار و قوانین ویزای کار در آلمان ، افراد متخصص و دارای مهارت را برای مهاجرت تشویق کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد واجد شرایط بودن ویزای کار و انواع آن در آلمان ، به ادامه مطلب بروید.

شرایط ویزای کار آلمان

اگر شما یک شهروند اتحادیه اروپا هستید ، می توانید بدون ویزای کار در آلمان کار کنید مانند اینکه یک شهروند آلمانی هستید. شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای اشتغال به کار نیاز به ویزا یا اجازه اقامت دارند.

هزینه ها و روند دریافت ویزای کار آلمان

هزینه مجوز کار آلمان (ویزای کار) ۷۵ یورو (۹۰ دلار) است. شما باید فرم درخواست ویزای کار آلمان (یا اجازه کار) را با نام  Antrag auf Erlaubnis einer Beschäftigung تکمیل کنید و اجازه اقامت یا  Antrag auf Erteilung eines Aufenthaltstitels را دریافت کنید . اگر در روند دریافت ویزای کار آلمان به راهنمایی نیاز دارید ، با متخصصان ما در موسسه ساحل آفتاب تماس بگیرید تا به شما مراحلی را که باید برای یک درخواست موفقیت آمیز دنبال کنید ، بگوییم.

ویزای تجاری

اگر می خواهید برای اهداف تجاری به آلمان بیایید و اهل اتحادیه اروپا یا کشوری نیستید که در برنامه معافیت ویزای آلمان قرار دارد ، به ویزای تجاری نیاز خواهید داشت. ویزای تجاری آلمان به شما امکان می دهد تا در مدت شش ماه حداکثر ۹۰ روز از آلمان بازدید و در آن اقامت داشته باشید. اگر می خواهید برای انجام امور تجاری ، عقد قرارداد و رفتن به جلسات و سایر قرارهای مرتبط به آلمان بیایید ، به ویزای تجاری نیاز دارید.

ویزای دیدار مجدد خانواده

 

برای اکثر اتباع غیر اتحادیه اروپا ، همراهی همسر و یا فرزندان با شرایط بسیار سختگیرانه ای همراه است. باید سعی کنید هر چه زودتر برای ویزای پیوستن به خانواده اقدام کنید ، زیرا پرونده های زیادی برای پردازش در این مرحله  وجود دارد.

مقررات ویزای دیدار مجدد خانواده

  • شما باید درآمد کافی برای تأمین هزینه های اقتصادی خانواده خود داشته باشید.
  • شما باید مسکن خانواده خود را تأمین کنید.
  • در بعضی موارد ، همسر شما باید دانش اولیه زبان آلمانی را اثبات کند.
  • فرزندان شما باید کمتر از ۱۸ سال و ازدواج نکرده باشند.
  • اگر شما به عنوان یک متخصص ماهر مهاجرت کرده اید یا یک شهروند اتحادیه اروپاEEA هستید ، هیچ یک از موارد بالا در مورد شما صدق نمی کند و نیازی به آنها ندارید

همچنین مقررات جداگانه ای برای اتباع کشورهای زیر در نظر گرفته شده است: آندورا ، استرالیا ، کانادا ، هندوراس ، اسرائیل ، ژاپن ، موناکو ، نیوزلند ، سان مارینو ، کره جنوبی و ایالات متحده.

اگر می خواهید در آلمان ازدواج کنید ، ممکن است شما و نامزد خود به اسناد زیر نیاز داشته باشید:

  • گذرنامه.
  • شناسنامه خود و شناسنامه فرزندان( درصورت داشتن فرزند).
  • اثبات اینکه شما حداقل ۲۱ روز در آلمان بوده اید به عنوان مثال Meldebescheinigung
  • اثبات مجرد بودن.
  • درخواست از Standesamt  یا اداره ثبت احوال (پس از مراجعه حضوری با شریک زندگی خود به آنجا).

موارد زیر نیز ممکن است لازم باشد:

  • یک گواهی که ثابت می کند شما مجرد هستید.
  • گواهی های ازدواج قبلی (در صورت وجود).
  • اثبات تمکن مالی ، مانند صورت حساب های بانکی یا فیش های حقوقی.

شخصی که در آلمان اقامت دارد باید مدرکی ارائه دهد که می تواند اعضای خانواده خود را که قرار است برای زندگی در آلمان به او ملحق می شوند را از لحاظ مالی حمایت کند. برای اثبات داشتن بودجه کافی برای حمایت از خانواده می توانید گواهی تعهد یا ” Verpflichtungserkl torungen ”  (VE) بدهید.

مقامات آلمانی بر اساس شواهدی که شما ارائه می دهید ارزیابی می کنند که آیا شما و خانواده شما بودجه و امکانات مالی مناسب برای گذراندن زندگی خود در آلمان دارید.

مهاجرت افراد ماهر و دریافت ویزای کارت آبی اروپا

اتباع اتحادیه اروپا و همچنین افرادی از ایسلند ، لیختن اشتاین ، نروژ و سوئیس برای داشتن شغل در آلمان نیازی به ویزا یا مجوز رسمی ندارند. با این حال ، ممکن است مهاجرت کارمندان از کشورهای اتحادیه اروپا به آلمان برای جبران کمبود کارکنان واجد شرایط آلمان کافی نباشد. این فرصتی مناسب برای اتباع ماهر کشور ثالث برای دریافت ویزای کار آلمان یا ویزای کارگری ماهر (با نام مستعار “کارت آبی اتحادیه اروپا”) است.

اگر مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد داشته باشید و قبل از انتقال به آلمان دارای حقوق حداقل ۵۵ هزار و ۲۰۰ یورو (۶۵ هزار دلار) از سال ۲۰۲۰ باشید ، می توانید کارت آبی اتحادیه اروپا را دریافت کنید که هزینه آن ۱۴۰ یورو است. (۱۶۵ دلار)

کارت آبی به افراد اجازه می دهد چهار سال در آلمان زندگی و کار کنند. بعد از ۲۱ تا ۳۳ ماه ، شما می توانید اجازه اقامت (اجازه اقامت دائم) را دریافت کنید. اگر توانایی مکالمه به زبان آلمانی در سطح B1 را دارید در این صورت ممکن است فقط پس از ۲۱ ماه پذیرفته شوید.

همسر و فرزندان وابسته شما نیز به محض دریافت کارت آبی مجاز به ورود به آلمان هستند و آنها نیز می توانند مجوز کار بگیرند. در واقع می توان گفت اگر شما شرایط بالا را داشته باشید کارت آبی می تواند بهترین و آسانترین روش دریافت ویزای کاری آلمان و به دنبال آن کسب اقامت دائم آلمان باشد.

فارغ التحصیلان و مشاغل مورد نیاز آلمان

تقریباً ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در آلمان وجود دارد و قانون مهاجرت کار ماهر در مارس ۲۰۲۰ به اجرا درآمد. دولت آلمان انتظار دارد که قانون جدید سالانه ۲۵۰۰۰ نیروی کار را به سمت آلمان روانه کند. این قانون همچنین برای افرادی که دارای مهارتهای شغلی خوبی هستند اما مدرک تحصیلی مناسبی ندارند دریافت ویزای کاری آلمان را بسیار راحتتر کرده است. و می توان گفت این روش بهترین روش دریافت ویزای کار آلمان برای افرادی است که مدرک تحصیلی ندارند اما در شغل خود دارای مهارت و تجربه کافی هستند.

در حالی که این کمبود نیروی ماهر برای آلمان یک چالش محسوب می شود ، اما فرصتی  مناسب برای کارگران ماهری است که می خواهند در آلمان مشغول به کار شوند.

اگر شما دارای مدرک تحصیلی و تجربه حرفه ای در زمینه ای هستید که در حال حاضر آلمان در آن زمینه با کمبود نیروی واجد شرایط مواجه است به عنوان مثال در زمینه IT  ، مهندسی ، بهداشت و درمان، که به عنوان “مشاغل کمبود” شناخته می شود ، حداقل حقوق دریافتی شما برای کار قانونی در آلمان کمتر از سایر فارغ التحصیلان است.

فارغ التحصیلانی که وارد مشاغل کمبود می شوند سالانه حداقل ۴۳،۰۶۰ یورو (۵۱،۰۰۰ دلار) (از سال ۲۰۲۰) دریافت خواهند کرد. این بسیار کمتر از سایر فارغ التحصیلان است که باید حداقل ۵۵۲۰۰ یورو (۶۵۰۰۰ دلار آمریکا) درآمد کسب کنند. اگر مهارت بالایی دارید و یا کارت آبی EU دارید ، مزایای اضافه تری برای شما وجود دارد.

ویزای خود اشتغالی در آلمان

اگر نیاز دارید که به طور موقت به آلمان بیایید و به طور خاص شروع به کار کنید ، فقط به ویزای تجاری یا خود اشتغالی در آلمان نیاز دارید.اگر اهل یک کشور خارج از اتحادیه اروپا نیستید ، می توانید ویزای خود اشتغالی یا “اجازه اقامت موقت” دریافت کنید. که تا سه سال اعتبار دارد.

پس از این دوره سه ساله ، می توانید درخواست اقامت دائمی کنید. اگر فعالیت برنامه ریزی شده خود را انجام داده باشید و بودجه کافی برای تأمین هزینه های خود و افراد تحت تکفل را داشته باشید ، شانس خوبی برای یک برنامه موفقیت آمیز خواهید داشت و این برنامه ممکن است با توجه به شرایط ، بهترین روش دریافت ویزای کار آلمان برای شما باشد.

انواع و مراحل ویزای خود اشتغالی آلمان

اگر می خواهید برای اشتغال طولانی مدت به آلمان بیایید ، باید برای اجازه اقامت و همچنین اجازه شروع کار به دفتر امور مهاجران در نزدیکترین محل به زندگی خود در آلمان مراجعه کنید. شما باید  قبل از شروع تجارت یا  کارآزاد خود در آلمان با کارشناسان در مورد اجازه اقامت ، نیروی کار ، تجارت و قوانین مالیاتی صحبت کنید.

علاوه بر این ، اگر اهل EEA ، ایالات متحده ، استرالیا یا کانادا هستید ، تا زمانی که گذرنامه معتبر داشته باشید ، می توانید ۹۰ روز قبل از گرفتن اجازه اقامت در آلمان زندگی و کار کنید.

فرم درخواست ویزای خود اشتغالی آلمان

اگر می خواهید برای ویزای مستقل آلمان یا ویزای خود اشتغالی اقدام کنید ، باید فرمی را پر کنید  که دارای بخشهای زیر است:

  • اطلاعات اولیه
  • عکس شما
  • سابقه خانوادگی
  • نشانی شما
  • کار شما در آلمان است
  • چرا در آلمان هستید
  • یا چرا به آلمان نقل مکان می کنید

روند دریافت ویزای مستقل آلمان

برای دریافت ویزای مستقل آلمان ، باید این مراحل را دنبال کنید:

  • بیمه درمانی دریافت کنید
  • فرم های تأمین مالی و بودجه را تکمیل کنید
  • قرار ملاقات با اداره ثبت نام اتباع خارجی ( Ausländerbehörde ) را تعیین کنید. شما اغلب می توانید بصورت آنلاین وقت بگیرید. اگر فوراً به ویزای خود نیاز دارید ، بهتر است شخصاً به دفتر مراجعه کنید. ممکن است بیش از یک ساعت صبر کنید.

و همچنین به اسناد زیر احتیاج دارید:

  • گذرنامه
  • فرم ” Antrag auf Erteilung eines Aufenthaltstitels ” درخواست صدور مجوز اقامت
  • طرح تأمین مالی.
  • پیش بینی درآمد
  • گواهینامه ها (در صورت مرتبط بودن گواهینامه های حرفه ای).
  • هرگونه مجوز لازم برای حرفه شما ، مانند گواهی آرایشگری.
  • اثبات پوشش بیمه درمانی.
  • اثبات درآمد.
  • اثبات محل اقامت.
  • اگر بیش از ۴۵ سال سن داشته باشید ، به مدارک بازنشستگی احتیاج دارید ، مگر اینکه اهل جمهوری دومنیکن ، اندونزی ، ایران ، ژاپن ، فیلیپین ، سریلانکا ، ایالات متحده آمریکا و ترکیه باشید.

شرایط و هزینه های ویزای خود اشتغالی آلمان

اگر اهل کشور عضو اتحادیه اروپا نباشید ، درخواست شما مورد بررسی قرار می گیرد. و معیارهای زیر نیاز به تأیید خواهند داشت:

  • ماندگاری ایده تجاری شما.
  • برنامه کاری و تجربه قبلی شما.
  • سرمایه موجود شما
  • یک نیاز بالقوه اقتصادی یا منطقه ای برای فعالیت تجاری شما در آلمان.
  • همچنین مقررات ویژه ای در مورد سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی وجود دارد. اگر ۲۵۰،۰۰۰ یورو (۲۹۵،۰۰۰ دلار) در یک پروژه مفید برای اقتصاد آلمان سرمایه گذاری کنید و پنج شغل یا بیشتر ایجاد کنید ، دریافت اجازه کار و زندگی در آلمان آسان تر خواهد بود.

هزینه ویزای فریلنسر  یا خود اشتغالی برای آلمان ۶۰ یورو (۷۰ دلار) است.

اگر اهل ایالات متحده ، کانادا یا استرالیا هستید ، می توانید قبل از درخواست ویزای فریلنسر وارد آلمان شوید. لطفاً به خاطر داشته باشید که این روند ممکن است حدود سه تا چهار ماه طول بکشد. یکی از بهترین روش ها برای دریافت ویزای کاری آلمان ویزای خود اشتغالی است که برای افرادی که دارای شغل آزاد و تجارت خود هستند بسیار مناسب است.

در نهایت بهترین روش دریافت ویزای کاری آلمان روشی است که برای شرایط خاص شما مناسبتر باشد. جهت اخذ ویزای کاری آلمان می توانید با مشاوران ما در موسسه ساحل آفتاب تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *