پر درآمد ترین شغل ها در آلمان

پر درآمد ترین شغل ها در آلمان

آلمان صاحب بزرگ ترین اقتصاد در اروپا است. برای کسانی که به دنبال کار در خارج از کشور خود می گردند قطعا کار در آلمان می تواند یک گزینه ایده آل باشد. طبق گزارشات اخیر آلمان با کمبود نیروی متخصص روبرو شده است و انتظار می رود این روند تا سال ۲۰۳۰ ادامه داشته باشد به شکلی که با حداقل ۳ میلیون نیروی متخصص در سطح فنی و کارگری مواجه باشد.

مطالعات اخیر در آلمان نشان می دهد که افزایش جمعیت سالخورده، کاهش نرخ تولد و نرخ رشد صنعت از دلایل اصلی کمبود نیروی متخصص در کشور آلمان هستند. در حال حاضر کشور آلمان با استفاده از طرح های مختلف به دنبال جذب نیروی متخصص از کشورهای دیگر است. روش هایی مانند ویزا جاب آفر، ویزا جستجوی کار و ویزا اوسبیلدونگ از جمله روش هایی هستند که به کارفرماها در آلمان این فرصت را داده است که بتوانند از نیروهای صاحب دانش و تخصص خارجی برای تامین نیروی مورد نیاز خود بهره مند شوند.

مشاغل مورد نیاز در کشور آلمان

فرصت های شغلی زیادی را می توان در لیست مشاغل مورد نیاز کشور آلمان مشاهده کرد. مشاغل مرتبط با سلامتی و درمان در راس این فرصت ها قرار دارند. به دنبال آن فرصت های شغلی زیادی برای رشته های مهندسی، مکانیک، برق و فناوری اطلاعات دیده می شود. بخصوص بخش مراقبت های بهداشتی و درمانی به دلیل افزایش جمعیت سالخورده آلمان و نیاز شدید به پرستاران و مراقبان با نرخ و روند رو به رشد بیشتری دیده می شود.

آنچه که مسلم است به دست آوردن فرصت شغلی در آلمان کار دشواری نیست. هر چند برای پیدا کردن کار در آلمان باید افراد جویای کار مهارت ها و دانش هایی نیز داشته باشند. مثلا داشتن مهارت زبان آلمانی در سطح حداقل B1 ، داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر، رزومه کاری و تحصیلی قوی و برخی از پارامترهای دیگر از موضوعاتی است که برای یافتن کار و یا داشتن پیشنهاد شغلی از آلمان اهمیت زیادی دارد.

پر درآمد ترین مشاغل آلمان

هر چند ویژگی هایی مانند سطح مهارت و نوع شغل در تعیین میزان درآمد در آلمان تاثیر مستقیم دارد اما به صورت کلی می توان مشاغل مربوط به بخش های پزشکی، مهندسی و مالی را پر درآمد ترین مشاغل آلمان دانست. مشاغل پر درآمد آلمان مستلزم داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با حرفه خود هستند چرا که مشاغل بدون مهارت و مدرک تحصیلی در آلمان یک حقوق معمول داشته و جزو مشاغل پر درآمد نخواهند بود.

در زیر لیستی از ۱۰ حرفه پر درآمد در آلمان در سال ۲۰۲۱ بر اساس آمار عنوان می شود:

  • پزشک ارشد یا دکتر با تخصص بالا
  • پزشک متخصص
  • مدیر صندوق
  • مدیر مالی شرکت
  • مهندسی در رشته های مختلف
  • مدیر فروش
  • مدیر فروش

این لیست مبین این موضوع است که اغلب مشاغل پر درآمد در آلمان مربوط به حرفه ای پزشکی، مالی، مهندسی و فروش هستند.

حرفه پزشکی در آلمان

آلمان با کمبود نیروی متخصص درمانی بخصوص در حوزه پزشک ارشد و متخصص مواجه است. افراد خارجی که دارای مدرک دکتری متخصص  باشند می توانند به راحتی با مهاجرت به کشور آلمان مجوز طبابت در آلمان دریافت کرده و مشغول به کار شوند. اما باید این موضوع را در نظر گرفت که مدرک پزشکی آنها باید توسط نظام پزشکی آلمان تایید شود. یک پزشک ارشد در آلمان می تواند سالیانه حدود ۱۱۶.۹۰۰ یورو در آمد داشته باشد. همچنین پزشکان متخصص نیز در آلمان می توانند حدود ۷۸.۰۰۰ یورو در سال درآمد به دست بیاورند.

حرفه مهندسی در آلمان

تفاوتی ندارد در کدام گروه مهندسی فارغ التحصیل شده باشید. گروه مهندسی در صورت تایید مدرک در کشور آلمان می توانند شانس زیادی برای کار در آلمان داشته باشند. مهندسی در حوزه های فروش، ساخت و تولید نرم افزار، مهندسی ساخت و تولید و به ویژه مهندسی فناوری اطاعات بیشترین تقاضای شغلی را در آلمان دارند. اما مهندسین ثبت اختراع در آلمان درامد بسیار زیادی می توانند داشته باشند. مهندس ثبت اختراع به فردی گفته می شود که در تهیه و پیگیری حقوق ثبت اختراع و برنامه های نوآوری شرکت مشارکت داشته باشند. کار در حوزه مهندسی اختراع در آلمان بخصوص برای شرکت های تولیدی اهمیت زیادی دارد. یک مهندس ثبت اختراع می تواند سالیانه تا ۷۲۰۰۰ یورو درآمد داشته باشد.

یکی دیگر از رشته های مهندسی پر طرفدار در آلمان مهندسی بیمه است. یک مهندس بیمه در آلمان نیز می تواند حدود ۷۱۰۰۰ یورو در سال درآمد داشته باشد. شرکت های بیمه در آلمان عمدتا به دنبال افراد تحصیل کرده در رشته مهندسی بیمه برای امور ارزیابی مشتریان خود هستند.

مشاغل مالی در آلمان

یکی دیگر از مشاغل پر درآمد در آلمان بخش مالی است.  بخش مالی یکی از بزرگ ترین بخش های کاری در جهان است و فرصت های شغلی متعددی را برای افراد متخصص در این حوزه فراهم کرده است. مدیر صندوق و یا به اصطلاح خزانه دار در آلمان سالیانه حدود ۷۵۸۰۰ یورو درآمد سالیانه خوهد داشت و یک مدیر مالی در آلمان می تواند سالیانه ۷۵۴۰۰ یورو شانس درآمد داشته باشد.

با این وجود دامنه کار در آلمان بسیار گسترده است. در همین زمینه می توان افراد زیادی را پیدا کرد که به کشور آلمان مهاجرت کرده اند و در مشاغل مختلفی با درامد حتی بیشتر مشغول به کار شده اند. حوزه های مدیریت، برنامه ریزی، متخصصین فنی و اجرایی و بسیاری دیگر از افراد صاحب تخصص، دانش و استعداد می توانند فرصت کار در آلمان داشته باشند.

گروه مشاوران ساحل آفتاب متناسب با شرایط شما و دانش و تخصص خاص شما در کنار شما خواهد بود تا بهترین شرایط کاری را در کشور آلمان به همراه اقامت در آلمان تجربه کنید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *